

Ronald Dros
- Bedrijf: DROS Schoonmaakdiensten
- Website: https://dros.nl
- Telefoonnummer: 055-378 14 56
- E-mailadres: facility@dros.nl
- LinkedIn: Ronald Dros
Mijn naam is Ronald Dros. Samen met mijn Herma, Lisa en Rick woon ik in Hoenderloo. Ik werk vanuit Apeldoorn. Ik noem mezelf een bevlogen ondernemer met passie voor de mens. Ooit was ik één van de eersten die zich aansloot bij Zakenclub Apèl. Een prachtig initiatief waarbij je eens per twee weken je ondernemerservaringen kunt delen met gelijkgestemden.
Het draait bij de leden van Apèl niet om zakendoen, om netwerken of om nieuwe opdrachten. Toch zijn de bijeenkomsten zeker heel erg waardevol. Ook belangrijk? Wat er besproken wordt, blijft binnenskamers. Eerlijkheid, openheid en vertrouwen zijn woorden die passen bij deze club die bestaat uit een veelzijdige groep directeuren van bedrijven uit de regio.
Het draait hier ook om persoonlijke groei. Door de sprekers die we uitnodigen, door de onderwerpen die we bespreken, door de bedrijfsbezoeken die we eens in de zoveel tijd doen. Het zijn ontbijtsessies, het zijn avondbijeenkomsten. En altijd merk ik dat ik er met veel plezier naartoe ga. Sterker: ik plan afspraken er om heen en probeer er bijna altijd te zijn. Hoe dat komt? De leden van deze bijzondere zakenclub fungeren als luisterend oor, wanneer je ergens mee zit. Een hoge betrokkenheid is een gemene deler bij alle leden.
Leuk om te vertellen? Af en toe knopen we wel eens een overnachting aan een bijeenkomst. Eens per vijf jaar verkennen we een interessante stad in het buitenland. Al deze initiatieven leveren geen nieuwe opdrachtgevers op. Maar je leert elkaar wel goed kennen. Dat is misschien wel veel meer waard, dan omzet.
Mijn naam is Ronald Dros. Ik ben oprichter-directeur van DROS Schoonmaakdiensten en DROS Schoonmaakartikelen. Er werken 450 medewerkers bij deze bedrijven uit Apeldoorn. DROS is een tijdje geleden verhuisd naar de overkant van de straat. Van Schumanpark 51 naar Schumanpark 43. We hebben daarna een professionaliseringsslag gemaakt. Het magazijn biedt veel meer ruimte voor onze voorraden. Onze kantoorruimte voorziet in veel meer plek voor de kantoor- en magazijnmedewerkers. Daarbij kunnen we nu veel beter interne trainingen en opleidingen volgen. Kortom: die verhuizing is voor ons bedrijf oprecht een mooie volgende stap geweest.
Belangrijk om te weten? We verrichten de meest uiteenlopende werkzaamheden. Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat daarbij hoog in het vaandel. Onze gastvrije houding brengt altijd een positief effect met zich mee. Flexibel denken en opereren staat bovenaan. Zo benader je elke klus met dezelfde insteek en met dezelfde aandacht.
Nu ik er zo over nadenk: de aandacht die wij voor onze klanten en medewerkers hebben, hebben de leden van Zakenclub Apèl ook voor elkaar. Daarom pas ik hier denk ik ook zo goed. Ik mag me vicevoorzitter noemen van deze club en heb het zeer naar mijn zin. Waarom? Ik merk dat dit allemaal bevlogen ondernemers zijn met passie voor de mens.